Verzenden & retourneren
Hoe vind ik snel een artikel?
Je kunt een artikel zoeken via onze zoekbalk bovenaan:
- Vul een term in (bijvoorbeeld: Poederbrandblusser)
- Klik op zoeken.
Je kunt ook zoeken via categorie, subcategorie en filters:
- Kies een categorie in de hoofdnavigatie (bijvoorbeeld: brandblussers).
- Verfijn je keuze door middel van de filters aan de linkerkant van de pagina (bijvoorbeeld: Blusstof – Poeder)
- Klik op een subcategorie in de navigatie (bijvoorbeeld: poederbrandblussers).
- Verfijn je keuze door middel van de filters aan de linkerkant van de pagina (bijvoorbeeld: Inhoud – 0 tot 6 kg/l).
Hoe bestel ik op firediscounter.be?
Bestellen bij firediscounter.be doe je zo:
- Artikel(en) in winkelwagentje leggen
Zoek het artikel dat je wilt kopen en leg het in je winkelwagentje door op “In winkelwagen” te klikken. Als je meteen je bestelling wil plaatsen, klik je op je winkelmandje rechts bovenaan of op “Bestel nu”. Log, indien nodig, in op je account. Als je er nog geen hebt, kun je er tijdens de bestelling een aanmaken. - Verzending
Bestellingen boven de 100 euro worden gratis verzonden. Onder de 100 euro wordt er een verzendkost van 10 euro aan het bestelbedrag toegevoegd. Hiervoor dien je niets te doen. Dit gebeurt automatisch als je een bestelling plaatst. - Betalen en afronden
Kies hoe je wilt betalen. Je kunt meteen online betalen met iDEAL, MasterCard, Visa en Maestro, of via een bankoverschrijving. Klik op ‘Kopen’ om je bestelling af te ronden. Als je voor een online betaaloptie koos, kom je meteen in de veilige omgeving van je bank om de bestelling te betalen. Als je voor betaling via bankoverschrijving koos, dan dien je eerst het geld over te maken alvorens wij je bestelling verzenden. De details om de betaling in orde te maken, vind je terug in de bevestigingsmail die je na het plaatsen van je bestelling ontvangt.
Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen of annuleren?
Zolang je bestelling nog niet verzonden is (word aangekondigd door middel van een verzendmail) kan je je bestelling wijzigen of annuleren door ons te contacteren. Is je bestelling al verzonden? Dan volstaat het om de bestelling aan de deur bij levering te weigeren; ze zal dan automatisch terug naar ons gestuurd worden. Je hebt bovendien 30 dagen tijd om je bestelling kosteloos te retourneren als je hem toch niet wenst te houden. Je artikelen dienen wel ongebruikt/ongeopend te zijn.
Kan ik een bestelling annuleren?
Ja, zolang je bestelling nog niet is verzonden, kun je een besteld artikel annuleren. Contacteer ons en wij doen onmiddellijk het nodige.
Wanneer word ik terugbetaald na annuleren?
Zodra je annulering verwerkt is, betalen we je terug:
- Maestro: binnen vijf werkdagen
- Bankoverschrijving: je hoeft niet meer te betalen. Toch al betaald? Dan betalen we je binnen vijf werkdagen terug.
- Creditcard (MasterCard, Visa): de reservering wordt opgeheven. Je aankoop zal dus niet op je kredietkaartoverzicht verschijnen. Werd ze toch al aangerekend? Dan zorgen we voor een creditering op je volgende uitgavenstaat.
Ondanks de annulering heb ik de bestelling toch ontvangen.
Als je het artikel ondanks je annuleringsverzoek toch ontvangt, dan is je bestelling te ver in het verzendproces om nog te kunnen annuleren. Uiteraard kun je een bij firediscounter.be gekocht artikel, na ontvangst, binnen 30 dagen kosteloos retourneren.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bij elke stap in het bestelproces sturen wij je een mail. Je krijgt een mail als we jouw bestelling inpakken en we sturen jou een mail met een Track & Trace als we jouw bestelling verzenden. Je bestelling wordt geleverd maximaal 5 werkdagen na het betalen van je bestelling, maar vaak verloopt het proces sneller. Bij onverhoopte wijzigingen van de levertermijn brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte.
Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.
Neem contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.
Hoelang is mijn bestelling onderweg?
Reken op maximaal 5 werkdagen na het betalen van je bestelling.
Waarom is de levertermijn maximaal 5 werkdagen?
Wij trachten steeds de beste kwaliteit aan de scherpste prijs aan te bieden. Daarom zijn wij afhankelijk van verschillende binnen- en buitenlandse leveranciers en partners. Wij versturen driemaal per week de bestellingen naar onze klanten. Hierdoor kunnen wij goedkopere transportkosten afdwingen en kunnen wij er voor zorgen dat jouw bestelling gratis geleverd wordt bij een bestelling boven 100 euro, maar ook dat jouw bestelling of een artikel gratis gerouterneerd kan worden.
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, al is die wel verzonden.
Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Heb je al meer dan twee werkdagen een mail ontvangen waarin we meedelen dat je bestelling verzonden is, en heb je toch niets ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.
Is leveren gratis?
Bestellingen van €100 of meer verzenden we gratis. Voor bestellingen onder €100,- betaal je €6,95 verzendkosten.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Wij werken samen met de koerierdienst GLS of en lokaal transportbedrijf (voor palletbestellingen).
Kan ik een bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja. Je voegt dan bij het invullen van je gegevens een bezorgadres toe dat verschilt van jouw factuuradres.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben en mijn bestelling niet in ontvangst kan nemen?
De koerierdienst biedt je bestelling de volgende dag opnieuw aan of levert het bij de buur. Je krijgt sowieso een kaartje in de brievenbus waarop meer uitleg staat omtrent de mislukte leverpoging. Je kan via dit kaartje ook de koerierdienst contacteren om een nieuwe afspraak voor levering te maken.
Kan ik mijn bestelling laten leveren op een postbus?
Nee, dat is niet mogelijk. Je bestelling dient op een fysiek, bestaand particulier of professioneel gebruikt adres geleverd te worden.
Kan ik mijn bestelling afhalen in een afhaalpunt (Kiala)?
Nee, momenteel nog niet. We werken er aan om deze verzendoptie toe te voegen.
Kan ik mijn bestelling zelf bij jullie komen afhalen?
Het is mogelijk om jouw bestelling zelf af te komen halen in plaats van ze op te laten sturen. Een bestelling afhalen kan in ons centraal magazijn op het adres Zandvoortstraat 10, 2800 Mechelen, België.
Wil je een bestelling komen afhalen? Dan mag je de bestelling via de gewone procedure plaatsen (en bij verzending alsnog voor "koerierdienst" kiezen). Stuur na het plaatsen van jouw bestelling een mailtje naar [email protected] met daarin jouw ordernummer. We zullen jou dan zo snel mogelijk contacteren om de afhaling te regelen.
Afhalingen kunnen tijdens de werkweek gedaan worden.
Als je items wil komen afhalen, houd er dan rekening mee dat je ter plekke enkel met bankkaarten kan betalen. Het eenvoudigst is dus dat je de bestelling online op voorhand betaalt.
Kan ik een bestelling buiten België laten bezorgen?
Nee. Firediscounter.be is een Belgische webshop gericht op Belgische particulieren en bedrijven. Wij leveren enkel in België. De reden hiervoor is dat brandbeveiligingsvoorschriften van land tot land verschillen. Een brandblusser goedgekeurd voor de Belgische markt is niet noodzakelijk goedgekeurd voor een andere, buitenlandse markt.
Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?
Nee. Wel krijg je een Track & Trace code waarmee je de levering van jouw bestelling online kan volgen. Op die manier heb je een idee wanneer je bestelling geleverd wordt. Mocht je toch niet aanwezig zijn op het moment van levering, dan zal de koerierdienst een berichtje achterlaten in jouw brievenbus met verdere instructies voor een nieuwe leverpoging.
Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Via een Track & Trace code kan je de levering van jouw bestelling online kan volgen. Deze code sturen we jou per mail zodra de bestelling bij ons vertrokken is. Op die manier heb je een idee wanneer je bestelling geleverd wordt.
Wat is een Track & Trace code?
Elke bestelling wordt verzonden met een traceercode. Daarmee kun je de verzending online volgen. Deze traceercode vind je in de verzendingsmail.
Ik vind mijn bestelling niet na het zoeken op Track & Trace code.
Het kan voorkomen dat je, na het klikken op de Track & Trace code, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’. Dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat de koerierdienst de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van je bestelling in dat geval later op de dag of op de volgende werkdag opvragen. Kom je er toch niet uit? Aarzel dan niet om ons te contacteren!
Mijn bestelling is beschadigd bij levering. Wat nu?
Contacteer onze klantenservice. Wij zorgen er voor dat het beschadigde artikel omgeruild wordt.