Menu
Gratis levering vanaf €100,-

Ruilen en Retourneren

Kan ik alle artikelen ruilen of retourneren?

Ja, zo lang het niet om op maat gemaakte producten gaat. Bij voorkeur stuur je artikelen in hun originele, complete en onbeschadigde verpakking retour naar ons. Zo kunnen we een volledige terugbetaling voor jou regelen! Contacteer onze klantendienst voor de retourprocedure.

Niet tevreden van een product?

Je kan het artikel binnen de 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Wij zorgen voor een spoedige terugbetaling.

Meld een retouraanvraag steeds eerst bij onze klantenservice. Is het artikel beschadigd of werkt het niet naar behoren, bekijk dan eerst de veelgestelde vragen of garantie. We helpen je in dat geval graag om je product te laten herstellen of omruilen.

Binnen welke periode na aankoop kan ik ruilen of retourneren?

Je kan het artikel binnen de 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Is het artikel beschadigd of werkt het niet naar behoren, bekijk dan eerst de veelgestelde vragen of garantievoorwaarden. We helpen je in dat geval graag om je product te laten herstellen of omruilen.

Hoe kan ik een (of meerdere) artikel(en) retourneren?

Neem vooreerst contact op met ons klantenservice. Wij sturen je de nodige instructies om het artikel correct naar ons te retourneren.

Hoe lang duurt het voordat de retour verwerkt is?

Je retourzending wordt binnen de 10 werkdagen na aflevering bij ons verwerkt. Wanneer wij je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Als je tien werkdagen na de retourzending nog geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice. Wij helpen je graag verder!

Bij de voorwaarden om een artikel retour te sturen, kun je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet. Slechts als je aan alle voorwaarden voldoet, zal je retourzending correct verwerkt kunnen worden. Bij eventuele problemen nemen we zo snel mogelijk contact met jou op. 

Het hangt af van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt.

Ik heb na de retourzending geen bevestiging van ontvangst gekregen.

We streven ernaar om je retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Als je tien werkdagen nadat je het artikel retour hebt gestuurd geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Bij de voorwaarden om een artikel retour te sturen, kun je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Zodra je retournering verwerkt is (maximaal tien werkdagen), betalen we je terug:

  • Bancontact: binnen vijf werkdagen. 
  • Bankoverschrijving: binnen vijf werkdagen. 
  • Creditcard (MasterCard, Visa): wordt verwerkt op je lopende of volgende uitgavestaat (afhankelijk van wanneer jouw uitgavestaat door de bank verwerkt wordt).

Waar kan ik mijn artikel(en) voor retour afgeven?

Je kan voor een retourzending de pakketdienst van jouw voorkeur gebruiken. Kom je er zelf niet uit, neem dan gerust contact op met onze klantendienst!

Wat zijn de retourvoorwaarden van firediscounter.be?

Je kunt artikelen tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Is het artikel beschadigd, dan verwijzen wij je naar de veel gestelde vragen over garantie. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat firediscounter.be niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

Voorwaarden

  • Je retourneert het artikel binnen de zichttermijn van 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je artikel.
  • Het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Noch het artikel noch de verpakking zijn bij voorkeur beschadigd.
  • Voor een snelle en correcte afhandeling is het belangrijk dat je het artikel eerst retour meldt via contact met onze klantenservice. Artikelen die je niet kunt retourneren: 
    • Artikelen waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking beschadigd is.
    • Verbruiksartikelen zoals gassen, vloeistoffen...
    • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden. 
    • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn. 

Nemen jullie mijn oude brandblussers mee?

Het is niet mogelijk om je oude brandblussers naar ons te retourneren. Oude, vervallen of defecte brandblussers dienen verwerkt te worden volgens de Milieuwetgeving. Je kan ze eenvoudig binnenbrengen bij jouw lokaal recyclagepark voor verdere verwerking.

Ik wil een artikel omruilen.

Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je veel van onze artikelen omruilen voor hetzelfde of een ander artikel. Neem hiervoor eerst contact op met onze klantendienst. De voorwaarden voor een omruiling zijn dezelfde als voor een retournering:

  • Je ruilt het artikel binnen de zichttermijn van 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je artikel.
  • Het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Noch het artikel noch de verpakking zijn bij voorkeur beschadigd.
  • Voor een snelle en correcte afhandeling is het belangrijk dat je het artikel eerst voor omruiling meldt via contact met onze klantenservice. Artikelen die je niet kunt retourneren: 
    • Artikelen waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking beschadigd is.
    • Verbruiksartikelen zoals gassen, vloeistoffen...
    • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden. 
    • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

Als een artikel binnen de garantieperiode gebreken vertoont of defect is, dan gelden de wettelijke garantietermijnen en wordt jouw artikel onder garantievoorwaarden hersteld of omgeruild.

Hoe snel ontvang ik een nieuw artikel?

Je ontvangt een vervangend artikel ten vroegste binnen vijf werkdagen, ten laatste binnen tien werkdagen nadat we jouw om te ruilen artikel ontvangen hebben. 

Wanneer je een vervangend artikel aanvraagt, plaatsen we voor jou meteen een nieuwe, aparte bestelling en annuleren we de oude. Dat zal je zo ook terugzien in jouw account. We versturen het nieuwe exemplaar zodra we je retourzending hebben ontvangen en een eventueel betalingsverschil in orde werd gemaakt (een bijbetaling indien het om een duurder artikel gaat, een terugbetaling aan jou als het om een goedkoper artikel gaat). 

Artikelen die op voorraad zijn, kunnen we meteen versturen. Binnen vijf werkdagen ontvang je dan het nieuwe exemplaar. Net als bij een gewone bestelling laten wij je via e-mail weten wanneer we het nieuwe artikel verzenden en kun je die verzending volgen in je account en via de track & trace-link. 

Moet ik extra betalen bij ruilen?

Nee, er zijn geen extra kosten. De factuur van je oorspronkelijke bestelling is leidend.



Terug naar onze bestelhulp